Platformy e-commerce - jaki CMS wybrać dla dużego sklepu?

08
12 2024
Platformy e-commerce - jaki CMS wybrać dla dużego sklepu?

Wybór narzędzia CMS dla sklepów internetowych nie powinien być przypadkowy. Zanim rozpoczniemy współpracę z określonym dostawcą oprogramowania, warto dokładnie zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje każda platforma e-commerce. Stawką jest przyszłość sklepu, tempo jego rozwoju, a także... wygoda osoby, która nim zarządza. Jakie zatem oprogramowanie CRM będzie odpowiednie dla dużego sklepu? Spieszymy z odpowiedzią.

Diabeł tkwi w szczegółach, czyli specyfika dużego sklepu internetowego

Charakteryzując idealny system zarządzania treścią dla e-commerce, można skupiać się nad skalowalnością, dostępem do rozszerzeń lub płynnością obsługi. W przypadku tego artykułu mowa jest jednak o dużych sklepach, w przypadku których poszukuje się rozwiązań o konkretnych cechach i funkcjach. Klient docelowy, będący właścicielem dużego sklepu, czyli podmiotu, który obsługuje kilkaset lub nawet kilka tysięcy transakcji dziennie, szuka rozwiązań skrojonych pod kątem indywidualnych potrzeb. I tu właśnie pojawia się pierwsza cecha idealnie skrojonej platformy e-commerce dla dużego sklepu: indywidualność i personalizacja rozwiązań. A to nie wszystko...

Jakie cechy posiada idealne narzędzie CMS?

Od razu zaznaczamy, że idealny CMS nie istnieje. Trudno bowiem wskazać jedno narzędzie, które doskonale wpisywałoby się w potrzeby przedsiębiorstw z branży usługowej, produkcyjnej, farmaceutycznej lub IT. Niemniej można wskazać co najmniej kilkanaście cech, które powinny posiadać idealne narzędzia CMS dla sklepu internetowego.

  1. Elastyczność i możliwość dostosowania do specyficznych potrzeb sklepu - to chyba najważniejsza zaleta, którą powinny posiadać dobre platformy e-commerce. Dzięki niej "postawienie" sklepu migracja danych, a także zarządzanie bazą klientów, wysyłek, wtyczek i usług dodatkowych jest po prostu łatwiejsze.
  2. Zaawansowane funkcje - integracja takich usług jak np. fulfillment dla e-commerce, zarządzanie kampaniami, a także wielojęzyczność i dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych to tylko część narzędzi, do których powinien mieć dostęp właściciel sklepu internetowego.
  3. Responsywność i wsparcie dla SEO - to funkcjonalności, które posiadają praktycznie wszystkie najpopularniejsze systemy CMS, aczkolwiek warto o nich pamiętać, gdyż odgrywają one kluczową rolę w promocji małych, średnich i dużych sklepów.
  4. Szeroka społeczność programistów, dzięki której użytkownik może znaleźć wsparcie techniczne oraz uzyskać dostęp do interesujących go wtyczek.
  5. Wsparcie dla sklepów, które mają duży wolumen sprzedaży i ruchu - warto postawić na aplikacje, które ułatwiają zarządzanie dużymi zbiorami danych i pozwalają na implementację oraz integrację usług zewnętrznych, takich jak np. pakowanie zamówień internetowych oraz sprzedaż wielokanałowa.
  6. Udogodnienia techniczne, a zwłaszcza szybkość wdrożenia, często pojawiające się aktualizacje, oraz prosty i przyjazny interfejs użytkownika wraz z możliwością samodzielnej optymalizacji wydajności strony. Oprogramowanie CMS powinna również ułatwiać integrację nie tylko z popularnymi narzędziami e-commerce, ale też z systemami ERP.

Jeśli już wybrałeś narzędzie CMS dla sklepu internetowego, zadaj sobie kilka pytań, które pozwolą Ci utwierdzić się w podjętej decyzji.

  • Czy CMS pozwala na rozwój wraz z firmą?
  • Jakie ma wsparcie w zakresie SEO, bezpieczeństwa i funkcji e-commerce?
  • Czy umożliwia łatwą integrację z innymi systemami?
  • Czy jego koszty odpowiadają budżetowi firmy?

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania CMS?

Wybierając oprogramowanie e-commerce, stawiaj na skalowalność. Zadbaj o narzędzie, które obsłuży dużą liczbę użytkowników i zamówień bez utraty wydajności. Pamiętaj również, że niektóre narzędzia zapewniają wysoką skalowalność, ale kosztem skomplikowanego wdrożenia.

Weź również pod uwagę bezpieczeństwo, które jest kluczowe zwłaszcza wtedy, gdy zarządzasz dużym sklepem. Wybierz narzędzie, które zapewnia częste aktualizacje i wsparcie techniczne. Nie zapominaj, że jako właściciel dużej firmy, musisz najprawdopodobniej spełniać wymogi RODO i DSS, co nakłada na Ciebie obowiązek szczególnego podejścia do kwestii ochrony danych osobowych oraz systemu płatności.

Nie zapominaj, że integracje z innymi systemami i programami to klucz do Twojego sukcesu. Dlatego stawiaj na narzędzia, które wykorzystują ERP, CRM oraz inne narzędzia usprawniające i personalizujące sprzedaż. Magazyn sklepu internetowego również wymaga dostępu do narzędzia, który pozwala na bieżąco kontrolować stany magazynowe i reagować na ewentualne braki.

Na koniec weź pod uwagę budżet. Wybierając oprogramowanie, musisz liczyć się nie tylko z kosztami początkowymi, ale też z wydatkami związanymi z bieżącym utrzymaniem platformy, jej aktualizowaniem, a także kosztem wsparcia zespołu programistów.

Jak widać, wybór platformy sprzedażowej dla dużego sklepu nie jest łatwy. Dlatego wybieraj narzędzia, które po wdrożeniu pozwolą Ci na szybkie kompletowanie zamówień internetowych, obsługę magazynu, a także zapewnią dostęp do wsparcia technicznego i obsługi dodatkowych narzędzi zewnętrznych.

Przeczytaj także:
29.01.2025
System WMS dla e-commerce - czym jest i jakie ma zastosowanie
Czytaj więcej
13.01.2025
Drony i ich zastosowanie w e-commerce
Czytaj więcej
27.12.2024
Znaczenie elastyczności w fulfillment przy gwałtownych zmianach popytu
Czytaj więcej
17.12.2024
Jak zbudować unikalną markę online (e-brading) i zdobyć zaufanie klientów?
Czytaj więcej
29.11.2024
Programy lojalnościowe i rabatowe – jak zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć stałych…
Czytaj więcej
20.11.2024
Sezonowość w sprzedaży a wyzwania logistyki e-commerce
Czytaj więcej
2022